KALENDÁŘ KČT 2025
UPOZORNĚNÍ: Seznam turistických akcí na jednotlivé měsíce roku 2025
najdete v MENU v sekci PLÁN AKCÍ 2025
=========================================
KALENDÁŘ TURISTICKÝCH AKCÍ NA ROK 2025
IČ: 60073802,
Internet: kct-c-budejovice.webnode.cz,
mail: kct- cb@volny.cz
Staturární orgán: předseda Pavel Brtník, místopředseda Ing. Jiří Peltan
Pravidelné schůzky se členy výboru se konají v klubovně v 2. patře budovy
Okresního sdružení České unie sportu České Budějovice z.s. (jižní strana náměs-
tí) zpravidla v liché úterý od 16.00 do 17.00 hod. (kromě školních prázdnin)
Uveřejňování akcí ve skříňkách: Lannova tř. 13/7 a nám. Přem. Otakara II. 79/21
Další členové výboru (platné do konference v neděli 4. února 2025) :
Hana Sládková - pokladní, Ing. Adéla Peltanová - hospodářka,
Vladimír Chmel - informatik,
Jaromír Šimon – koordinace a propagace akcí,
Ing. Karel Festa – organizace cyklo a kronikář,
Ladislav Langweil - metodik,
Jaroslava Kurýlová - matrikářka,
Anna Šafářová - matrikářka,
Kontrolní komise: Marie Šmejkalová, Josef Bumba, Anna Markovová
Závazné pokyny k zájezdům a pobytům:
Obsazování místa v autobusu podle pořadí přihlášek, jinak dle rozhodnutí výboru.
Přihlášením se rozumí zaplacení ceny (zálohy) + poskytnutí potřebných osobních
údajů (rod.číslo) - nikoliv pouhé zamluvení. Členové mají přednost před nečleny.
Přihlášky na akce bereme podle zásady “ Kdo dřív přijde, ten jede“
Pamatujte, že zásadou každého turisty je dochvilnost, tudíž dodržujte u zájezdu sta-
novený čas odjezdu, a to i na jednotlivých zastávkách cestou. V případě, že se k od-
jezdu nedostavíte včas, odjede autobus bez Vás a finanční důsledky si nesete sami.
Svojí nedochvilností zvyšujete náklady na zájezd a obtěžujete ostatní účastníky.
Rozhodne-li výbor výjimečně pro malou obsazenost autobusu či ubytovny o mož-
nosti účasti nečlenů KČT ČB, platí za každý den a osobu cenu zvýšenou o 60,- Kč.
Ubytování u pobytů je zpravidla ve vícelůžkových pokojích. Jednolůžkový pokoj si
každý zařizuje, objednává i platí sám, i tak však platí příplatek na režii pobytu.
Výbor může stanovit pro přihlášení zálohu, která při nedoplacení zbytku propadá.
Jestliže se na zájezd (pobyt) přihlásíte a nezúčastníte se ho (i jeho části), vzniknou
klubu náklady, které musí být pokryty. Při Vaší neúčasti z jakýchkoliv důvodů (i
z důvodu nemoci či úrazu) nesete dál plně finanční náklady na zájezd či pobyt. Po-
kud se vedoucímu akce na místě konání podaří odříci některé objednané stravovací
či ubytovací služby, může výbor rozhodnout o vrácení příslušné částky. Seženete-li
si náhradníka, přechází Vaše práva na něho okamžikem poskytnutí potřebných
osobních údajů vedoucímu akce. Náhradník nečlen KČT musí navíc doplatit 60,- Kč
za den viz výše.
Účastníkům se doporučuje pro jistotu uzavřít komerční cestovní pojištění se stor-
nem se spoluúčastí (např. u Pojišťovny Slavia)
SOUTĚŽ AKTIVITY 2025
1.1. Každý zájemce o soutěž obdrží při úterní schůzce s členy výboru bezplatně jeden záznamník a
neprodleně vyplní na jeho titulní straně své jméno a příjmení. Převzetí záznamníku se považuje za
přihlášení do soutěže. Soutěž není povinná. Vyžaduje-li se pro přiznání některých členských výhod
prokázání aktivity odpovídající určitému počtu bodů, lze to učinit i jiným přijatelným a
prokazatelným způsobem.
Je-li záznamník zcela zaplněn záznamy, obdrží zájemce bezplatně další nebo vložku. V případě
ztráty rozhodne o možnosti bezplatného vydání náhradního nebo nového záznamníku předseda,
místopředseda, jednatel nebo metodik.
1.2. V soutěži aktivity se bodují jen akce uvedené v plánu práce pro příslušný kalendářní rok nebo
dodatečně schválené výborem, předem řádně zveřejněné ve vývěsních skříňkách.
1.3. Bodují se zpravidla jen akce KČT s turistickou aktivitou přístupné všem členům. Výbor může
udělit výjimku k bodování výběrových akcí oddílů, obsazovaným přednostně nebo výhradně členy
oddílů. Obdobně může postupovat též k zajištění účasti zástupců KČT ČB na akcích oblasti, ústředí
nebo zahraničních akcí IVV, EWV a IML. Neboduje se prostá účast na konferenci, předkonferenční
schůzce, schůzi výboru, přednášce, promítání, výstavy atd.
1.4. Záznamník nosí účastník na každou akci a při ukončení akce předkládá k provedení záznamu. Do
záznamníku zapisuje počet bodů a potvrzuje účast na akci svým podpisem vedoucí nebo cvičitel,
který akci organizuje (vede). Dodatečně lze přidělit body jen výjimečně. Cvičitel nebo vedoucí je
oprávněn a povinen kontrolovat jméno a příjmení na záznamníku tak, aby zabránil možnému
podvodnému jednání, např. předložení cizího záznamníku.
1.5. Nárok na přidělení přiměřeného počtu bodů má i ten, kdo po dohodě s vedoucím akce ze
zdravotních důvodů či jiných důvodů hodných zřetele akci nedokončí. Nárok na udělení bodů
naopak nemají ti, kteří svévolně narušují program a trasu vycházky či skupinu svévolně opustí.
Bodové ohodnocení aktivit
2.1. Za aktivní účast na jednodenní turistické akci lze přidělit při splnění ustanovení čl. 1.2. jeden bod
bez ohledu na náročnost, délku trasy, dopravní vzdálenost, cenu dopravy, stravy i ubytování.
2.2. U vícedenních akcí se uděluje jeden bod za každý den, ve kterém probíhala v souladu
s ustanovením čl. 2.1. jakákoliv turistická, vlastivědná či sportovní aktivita. Za dny, kdy probíhala
pouze doprava, se body zásadně neudělují.
2.3. Výbor je oprávněn rozhodnout o zvýhodnění vybraných akcí dvojnásobným či vyšším bodo-
vým ohodnocením. Zvýhodnění je platné, jestliže je uvedeno v zápise ze schůze výboru a na
pozvánce na akci ve vývěsních skříňkách. Za akci zařazenou v kalendáři akcí jako významná a
akci IVV pořádanou KČT ČB (v zahraničí KČT organizuje účast) přísluší dvojnásobek vždy.
2.4. Vedoucí nebo pořadatel, který organizuje akci, má právo po odevzdání cestovní zprávy,
fotodokumentace a vyúčtování akce obdržet dvojnásobné bodové ohodnocení, než obdrží
ostatní účastníci této akce. Je-li u autobusových zájezdů z důvodu účasti oddílů s rozdílnou
zdatností více vedoucích nebo cvičitelů, obdrží bodové zvýhodnění nejvýše dva.
2.5. Za organizaci dálkového pochodu, přednášky, prezentace na výstavě, či obdobné akce obdrží
každý pořadatel tři body za každý den, není-li pro něj výhodnější ohodnocení dle čl. 2.4.
2.6. Za aktivní práci v pracovních komisích členské schůze či konference KČT ČB náleží dva body a to
až po přijetí usnesení.
2.7. Za získání zcela nového člena KČT přísluší tři body, které člen obdrží až po zaplacení členského
příspěvku novým členem. Obdobně platí pro získání sponzora s přínosem 500,- Kč a více za rok.
2.8. Za aktivní práci při značení turistických cest organizovaným komisí značení přísluší tři body za
každý řádně splněný cestovní příkaz. Body přiděluje předseda značkařského obvodu či dle čl. 2.9.
2.9. Body dle čl. 2.4. až 2.8. přiděluje předseda, místopředseda či jednatel, dle čl. 2.4. též organizační.
N A Š E T R A D I C E
Náš odbor založilo 16 zakládajících členů na přelomu let 1968 a 1969 při Střední
zemědělské technické škole v Českých Budějovicích, tehdy pod názvem tělový-
chovná jednota SPORT – turista. Od samého počátku byla hlavní náplní turisti-
ka, součástí byly i oddíly odbíjené, gymnastiky pro ženy a turistické oddíly mlá-
deže. Tělovýchovná jednota se časem osamostatnila od školy, několikrát pře-
jmenovala (MECHANIZÁTOR, KLUB TURISTŮ, TURISTA) a v roce 1993 se začle-
nila jako odbor s právní subjektivitou do obnoveného Klubu českých turistů.
Navazujeme na tradici Spolku jihočeských turistů, založeného v Českých Budějovi-
cích roku 1891, a odboru Klubu českých turistů založeného v Českých Budějovicích
21. 3. 1907.
PŘEDSEDOVÉ
PhDr. KAREL SEJČEK (22.2.1921 – 17.1.1995) – předseda v l. 1969 – 1984
JIŘÍ BENEŠ – předseda v l. 1984 – 1989
ING. JIŘÍ HLAVÁČ (6.2.1942 – 16.7.2017) – předseda v l. 1990 – 2016
Pavel Brtník – předseda v l. 2016 –
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
P Ř E M O Ž I T E L É Č A S U
ČESTNÍ ČLENOVÉ (již zemřelí – žijící jsou uvedeni v jiné části kalendáře)
STANISLAV MACH – dlouholetý předseda revizní komise a místopředseda
FRANTIŠEK MONHART – dlouholetý místopředseda, cvičitel pěší
BOHUSLAV TŮMA – cvičitel cykloturistiky, organizační
JAN IVANOV – cvičitel cykloturistiky, organizační – Eva Ivanovová – pokladní
Marie Brašničková – jednatelka, – Ing. Zdeněk Kubovec – hospodář
MILOŠ TRNKA – cvičitel pěší, okresní i krajský klasifikátor
MILADA DUŠÁKOVÁ – zdravotnice, cvičitelka pěší, zahraniční zájezdy
MIROSLAV MILEC – tuzemské zájezdy, kronikář
DALŠÍ VÝZNAMNÍ ČLENOVÉ (převážně již nežijící či působící mimo KČT)
Ing. František Uhlíř – mistr sportu, dlouholetý místopředseda do r. 1989
Marcela Šetinová – místopředseda Václav Nožička – hospodář
Karel Svoboda – vedoucí oddílu mládeže Dr. Jiří Černý – kronikář
Jarmila Adamcová, Marie Aixnerová, Vlastimil Babuněk, Marie Babuňková, Jan Bambula, Ing. Zdeněk
Blábolil, Zdeněk Borovanský starší, Dana Borovanská, PhDr. František Bráblík, Ladislav Calda, Miloslav
Čech, Zdena Černá, Jana Čížková, A. Červená, Jana Doležalová, Hana Dingesová, Karel Divoký, Jiří
Effmert, Jana Effmertová, Zdeňka Frojdová, Miloslava Hanzalová, Josef Hojdar, Jaroslava Horová, Marta
Humlová, Vladimír Jindra, Jana Jiránková, Olga Kainzová, Lucie Kindlmanová, D. Klimešová, Vilma
Kohelová, Marie Kolářová, Jan Koudelka, Blanka Králová, Božena Krausová, Alena Kučerová, Stanislav
Linda, Ing. Alexandr Lenský, Miloslav Lohonka, Blanka Machová, Václav Marek, Jiřina Michvocíková,
Milena Nechybová, František Němec, Václav Němec, Jana Němcová, Dana Němečková, Václav Nýdl,
Hana Ondrová, Ing. Ivan Palkoska, Miluše Petrželková, Jiří Pexa, Dr. Poláčková, Jana Polívková, Miroslav
Pořádek, PhDr. Rudolf Pravda, Jan Pšenička, Ing. arch. Ludvík Remta, Marie Ryzová, Věra Shuhová,
Josef Schaffelhofer, Ing. Petr Schütz, Marie Strnadová, Jiří Sušický, Anna Sušická, František Svoboda,
Božena Šímová, Jitka Šonková, Růžena Šulistová, Růžena Švadlenová, Miluše Taberyová, Radmila
Tothová, Anežka Tůmová, Jaroslav Turek, Libuše Uhlířová, Marcela Vaclíková, V. Valha, Jaroslav
Vaníček, Marie Vaníčková, Rudolf Viktorín a další.
Tento plán připravený kolektivem našich vedoucích a cvičitelů může být dle podmínek,
požadavků vyšších orgánů KČT, aktuálních a výhodných nabídek jiných subjektů,
změn jízdních řádů veřejné dopravy i možností upřesňován a doplňován.
Vždy je závazné a platné to, co je ve uvedeno ve skříňce den před akcí nebo uveřej-
něno v sekci „Aktuální akce“ na internetové stránce klubu:
kct-c-budejovice.webnode.cz
Pro zabezpečení členské základny je dobré do naší činnosti pozvat své přátele a
známé. Každý člen nechť v roce 2025 získá alespoň jednoho nového člena. My
plníme Vaše přání, splňte i Vy naše. Nechceme vymřít ani po meči, ani po přeslici.
Na všechny akce si vezměte s sebou jídlo, pití a osobní léky. Pokaždé mějte u sebe
svůj osobní průkaz, průkaz člena KČT (zaplacení příspěvků) a průkaz zdravotní
pojišťovny. Při akcích do ciziny navíc platný cestovní pas nebo do zemí EU
občanský průkaz a zdravotní pojištění pro cestu do ciziny.
Dobré boty a dobré oblečení i do nepohody nikdy neuškodí, dobrá nálada tím méně.
Pro chůzi v terénu doporučujeme turistické hůlky, v dešti pláštěnku. Neexistuje
špatné počasí, existuje jen špatně oblečený turista.
Připomínky a svá přání k práci výboru, vedoucích a cvičitelů sdělte písemně nebo
ústně výboru KČT na schůzích, můžete též elektronickou poštou na adresu:
vlachmel@gmail.cz nebo kodiak@email.cz . Na schůzi výboru každého rádi vyslech-
neme a jeho připomínky, návrhy a požadavky řádně projednáme.
Aby spolek v souladu se zákonem existoval, musí splnit řadu podmínek, mimo jiné
uspořádat nejméně jednou ročně usnášení schopnou členskou schůzi nebo
konferenci. Právem ale i morální povinností je účast člena na předkonferenční
schůzce či konferenci. Kdo toto právo ignoruje si nemůže stěžovat, že bylo rozhod-
nuto o něm bez něho. Vnitroklubovou demokracii jako spolek musíme zajistit a dou-
fáme, že nám s ní pomůžete. Vy chcete od nás, my potřebujeme i od Vás.
Nás vedoucích vedoucích i cvičitelů je málo. Nedaří se nám naplnit všechny termíny
v kalendáři. A s přibývajícím věkem se to jen zhorší. Každý, kdo je schopen pomoci,
bude vítán. Že takové členy máme, svědčí např. znalost účastníků akcí o dřívějších
odjezdech domů, soukromé výlety některých skupin. Nelze jen brát, je třeba i dávat.
Závazné pokyny k veškerým pěším, cyklo i lyžařským akcím :
Tempo pochodu skupiny se řídí zpravidla tempem nejpomalejšího účastníka.
Vedoucí akce neodpovídá za bloudění těch, kteří spěchají vpředu. Naopak svévolné
zdržování skupiny např. sběrem hub i jiných plodin obtěžuje ostatní účastníky.
Buďte soudní – nepřeceňujte své fyzické i zdravotní možnosti, choďte jen na akce,
které dle informací v propozicích (pozvánce) bezpečně fyzicky i časově zvládnete.
Středeční výlety jsou určeny pro starší a méně zdatné turisty. Délka trasy je zpravid-
la do 10 km. Na zdatné účastníky nechtějící čekat na pomalejší či spěchající na dří-
vější vlak není vedoucí povinen brát ohled. Obdobně platí u akcí dle údajů pozvánky
výslovně zaměřených na vlastivědu, návštěvu památek či hledání geokeší.
Odchod od skupiny při akci (předčasné ukončení Vaší účasti na akci, krácení či
prodloužení trasy) je třeba předem oznámit vedoucímu (cvičiteli), aby Vás zbytečně
nehledal. Odchodem od skupiny končí Vaše účast na akci a zároveň odpovědnost
vedoucího i klubu za Vás. Obdobně je třeba oznámit „odskočení“ na WC na úseku
bez turistického značení, abychom Vás neztratili.
Program, trasa, cíle i čas návratu akce se řídí údaji na pozvánce a pokyny vedou-
cího. Jednotlivec ani skupinka nemá právo na individuální přizpůsobení této nabíd-
ky svým požadavkům. Vedoucí není povinen realizovat výlet při špatném počasí.
Pamatujte, že zásadou každého turisty je dochvilnost, tudíž dodržujte stanovený čas
odjezdu. Vedoucí čeká v místě srazu v hale nádraží nejpozději 10 minut před odjez-
dem spoje. Nemůže si nechat ujet spoj a skupinu nechat „na holičkách“.
Nelze být na dvou místech najednou – na výletě i doma s blízkými. Trasu uběhnout
a prchat domů. Rezervujte si proto na výlet i turistické přátele dostatek času.
x